Vi utfører alle typer tannbehandlinger innenfor generell tannpleie.

Har du akutt behov for tannlege kan du ringe 22 42 42 49 eller møte opp på klinikken for time. Vi behandler tannsmerter, løse kroner og fyllinger, tannkjøttproblemer m.m

Manuell undersøkelse hvor vi kartlegger tilstand i munn og tenner. Vi planlegger videre behandling og gir pristilbud på hele jobben.

Kosmetisk tannbehandling er behandling av tenner som strengt tatt ikke er nødvendig for tennenes funksjonalitet og funksjon. Vi hjelper disse pasientene med estetikk og kosmetisk tannpleie.

I motsetning til det mange tror og forventer, er det ingen smerte under trekking av en tann. Tannlegen bedøver skikkelig og sørger for at du ikke kjenner noen ting.
Noen tenner kan være litt vanskelige å trekke og det gjør at en kirurgisk trekking må utføres

Tanken på at tennene dine kan løsne er antageligvis helt ufattelig, men faktum er at hver tiende person i Norge rammes av tannløsningssykdom. Periodontitt er vanligvis et langsomt voksende problem. Om du ikke får behandling kan det ta mange år før en tann eller tenner går tapt.

Det finnes flere årsaker til at pulpa inne i tannen dør, bl.a karies, fyllinger som lekker og tanngnissing. En betennelse eller infeksjon inne i tannen betyr at pulpa er skadet. Plages du av murrende verking, følsomhet for kulde og varme, hevelse og ømhet kan det være tegn på en skadet pulpa

Vi ønsker oss alle friske tenner hele livet. Og det er fullt mulig, men det krever litt innsats hver dag og at du går regelmessig til tannlege/tannpleier.Hvis tenner som er angrepet av karies ikke blir behandlet, vil de etterhvert bli så ødelagt at det kan bli nødvendig å trekke dem.

Tannkroner er kunstig oppbygde tenner som festes til en tilslipt tann/rot. En tannkrone lages når tannen er så ødelagt at den ikke lenger kan repareres med en fylling. Tannen (tannkronen) prepareres og det blir tatt avtrykk som leveres til tanntekniker.

Invisalign er en gjennomsiktig, tannregulering som består av en serie av individuelt tilpassede skinner av plast som skal anvendes ca. 20 timer per døgn. Man tar den i prinsippet bare ut når man pusser tennene og når man spiser. I tillegg får man som regel noen små nesten usynlige små fester i tannfarget plastmateriale på noen utvalgte tenner.

Tannimplantater

Vi har dyktige tannleger som har spes kompetanse innen tannimplantater. Vi samarbeider også med spesialister. Vi bruker verdens ledende merker i implantologi som Straumann , og Osstem